film helg

Hejsan svejsan!

I fredags var jag som sagt hemma hos mamma, vi var ute och åt och sådära, jätte mysigt! Sen på kvällen åkte jag hem till Viktor, var sjukt trött efter skolveckan så däckade i hans säng halv 12 typ, haha. Igår var jag kvar där så vi var bara hemma, chillade och kollade på film, så nu tänkt jag vara jätte duktig och berätta om alla haha.

17 again

Mike, 37, är inte nöjd med livet. Han har jobbat 18 år på samma arbetsplats utan att befordras, han är nyskild och han har knappt någon kontakt med sina barn. Livet har inte riktigt blivit som han tänkt sig. Annat var det i high school då Mike var stjärnan i basketlaget och killen som fick dejta skolans snyggaste tjejer.
En sen kväll när Mike är på väg hem i regnet ser han vaktmästaren från high school stå vid räcket på en bro. När han stannar bilen försvinner mannen och i sin iver att finna honom trillar Mike över räcket. Han vaknar upp nästa dag hos sin kompis Ed, och upptäcker han att han inte längre är sig själv. Han har förvandlats till en gänglig 17-åring igen.

Betyg: 3/5 den var bra men rätt så förutsägbar, man har sett liknande filmer typ 10000 gånger innan, men den var gullig, mhihi.



Drag me to hell

Christine Brown är en ambitiös bankman. Allt i hennes liv går i rätt riktning just nu. Hon har en kille som älskar henne och hon om allt går som det ska kommer hon att utnämnas till biträdande avdelningschef. Bara hon vågar visa att hon är tillräckligt tuff, så är jobbet hennes.
Då den mystiska gamla damen, fru Ganush, uppsöker banken för att be om anstånd med ett förfallet lån, blir det Christines uppgift att fatta det svåra beslutet om anstånd ellerej. Christine vet vad hennes chef förväntar sig av henne, men nekar hon fru Ganush anstånd kommer damen att vräkas från sitt hem. Christine väljer sin karriär före sitt samvete. I sin förtvivlan och vrede förbannar den gamla damen henne att brinna i helvetet i allevighet.
Mycket snart tvingas Christine inse att fru Ganush förbannelse inte bara var tomt prat av en stollig tant, utan onda krafter verkar för att driva henne till bristningsgränsen och en evig förbannelse.

betyg: 3/5 det var en bra film, men tycker inte om skräckfilmer och speciellt inte dom med dåligt slut vilket den här hade, men den var bra gjord måste jag säga.



BRÜNO

Sacha Baron Cohen gjorde kritiker- och publiksuccé med sin senaste film Borat. Nu kommer han med en ny nästan fake-dokumentär där han spelar homosexuell modereporter - en flamboyant fashionista som bl.a. ger sig på präster.

betyg: 4/5 haha hann bara se halva innan jag somnade men den var fan grymt kul så länge jag såg (måste se klart den inom en snar framtid), sjuk film, se den!

Idag har jag varit och kollat på amandas fotbollsmatch, det blev 0-0 men tyckte lätt nsk (hennes lag) spelade bäst. Efter det var vi och åt på burger king och kollade lite i stan och nu sitter jag här och ruttnar, nerå men lite uttråkade är man ju, fast de kanske ni märker me tanke på mitt långa inlägg? Aja nu ska jag tjatta lite på msn, PÖSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0