svininfluensan

Läste i den här bloggen varför man ska vaccinera sig mot svininfluensan och jag tror att jag kommer ta vaccinet och det är främst för 2 anledningar:
1. Det finns människor i riskgrupper som drabbas mycket hårdare än vad vi andra gör, ett exempel är min syster som har astma. Jag vill verkligen inte smitta ner henne som riskerar att bli allvarligt sjuk, antagligen mycket sjukare än vad jag skulle bli om jag skulle få det. Om man tänker så känns det väldigt egoistiskt att inte vaccinera sig. Sen har även väldigt många blivit allt sjukare på senaste tiden, till och med folk som inte är i riskgruppen. Så jag vill vaccinera mig för min och andras skull och för att stoppa spridningen.
2. Eftersom att min lådsas pappa jobbar på södersjukhuset så vet han vad svininfluensan innebär, man är sjuk väldigt länge och det är inte roligt, har man tur så upplever man det som en vanlig influensa men i de flesta fall så är det mycket, mycket värre, för det är ingen vanlig influensa som alla tror, det är A(H1N1). Man kan sitta och säga nu att det inte gör någonting om jag skulle få den, men sen när man väl ligger där tror jag man skulle få äta upp de orden, för vadå varför skulle dem ta fram ett vaccin om det inte var någonting allvarligt? Det är ju inte gratis precis ..

Men så kommer vi till den biten som gör att alla tvekar på att ta vaccinet, biverkningarna och det är ju dem som jag också är rädd för såklart men då måste jag börja med att säga media älskar att överdriva saker och ting, visst har det varit ex förlamningar men det är inte många sen får man se det från det andra perspektivet, det är ju flera som inte får biverkningar än som får det. Och de flesta biverkningarna är ont i armen, feber och trötthet så come on, dom skulle ju inte starta mass vaccin om det var farligt?


Kommentarer
Postat av: Linnéa

VADÅ "CAS KILLE" hahahahha?

2009-11-12 @ 17:21:29
URL: http://bringmedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0