för fri abort!

svar på tal till niklas

Jag vill börja med att säga att vi är inga abort älskare och sjävklart är abort ingenting som är roligt att genomgå, framförallt inte för kvinnan. Men eftersom att det är kvinnans egna kropp så har hon själv rätt att bestämma om hon vill behålla fostret eller inte. 

Sen vill jag påpeka att ett foster inte är samma sak som ett barn/människoliv, utan det blir det när det föds och därför har det här ingenting med människovärdet att göra, jag skulle snarare säga att du har en skev kvinnosyn som anser exempel att en ung tjej som blivit våldtagen inte får göra en abort och på så sätt förstör hela sitt liv och framtid genom att föda ett barn som hon fått genom en våldtäkt? Det gäller även preventivmedel, det är inte alltid 100% säkert och skulle en kvinna bli oönskad gravid, ska hon då behöva föda ett oönskat barn som troligen kommer få en dålig upppväxt? Sen kan du ställa dig själv frågan, skulle du vara beredd att bli pappa nu för att du glömde kondomen någon gång? Nej jag tror inte det.

Detta går inte heller att jämföra med att döda någon som ligger i koma, det är en människa som har föds och har varit vid medvetande, inte ett foster, det är skillnad på abort och mord. Slutligen vill jag säga att ingen är midre värd pga en sjukdom men om mamman riskerar att dö vid födseln och barnet kommer få leva 2 plågsamma år med hiv, är det då värt att föda det här barnet? 

Och just det en grej till, du kan ju skippa att dra i snöret och doppa tills du ska skaffa barn för det är ju trots allt barn du dödar, right? ;) 


Kommentarer
Postat av: E

HAHAHA

btw du skrev: Slutligen vill jag säga att ingen är midre pga en sjukdom....

mindre värd ska det väl stå? :P



<3

2010-03-09 @ 18:04:04
Postat av: nickie

http://blondinnickie.blogg.se/

2010-03-09 @ 18:20:18
Postat av: bagarn

word

2010-03-09 @ 18:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0