barnsoldater

Som jag nämnde tidigare så gör jag ett arbete inom etiken som handlar om barnsoldater. Jag har valt att skriva om bla kabah. Kabah är idag 18 år gammal, men var endast 6 år när han blev bortrövad och i 10 år har han blivit tvingad att utföra många hemska handlingar mot sin vilja. Man kanske inte tycker att barnsoldater är en av de viktigaste prioriteringar i världen med tanke på allt som händer hela tiden, men när man börjar läsa om det och inser vad de stackars barnen får gå igenom och hur mycket de får lida mår man verkligen dåligt. Det är fruktansvärt, när man är 6 år och bor i Sverige har man precis börjat sexårs medans andra barn runt om i världen får lära sig att döda? Det är så fel. Vart är världen påväg?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

sv: haha juste kom på nu att du sett den!! mjo lite kanske men jag såg inte hela nu :) får se vidare någon dag! haha

2008-11-25 @ 21:38:44
URL: http://bringmedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0